دانستنیها

آموزش

دانستنیها

آموزش

وعده محققان برای تولید واکسن ایدز

دانشمندان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی طی همایش بین المللی ایدز که در روزهای 22 تا 27 ژوئیه (1 تا 6 مرداد) در واشنگتن برگزار می شود، خبر پیشرفتهای صورت گرفته در تحقیقات واکسن ایدز را اعلام می کنند. 
 
به گزارش مهر، به دنبال ساخت داروهایی که می تواند بیماری ایدز را کنترل کند، طی دهه های اخیر این بیماری دیگر حکم مرگ را ندارد. 
 
ابتلا به این بیماری پس از زمان اوج اپیدمی این بیماری درسال 1997 کاهش یافته است و پیشرفتهای صورت گرفته در پیشگیری از این بیماری موجب شده است نرخ ابتلا به ایدز کاهش یابد اما هنوز هم 34 میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس HIV مبتلا هستند به طوریکه 2.7 میلیون نفر تنها در سال 2010 به این بیماری مبتلا شده اند اما کارشناسان اظهار می دارند که یک واکسن هنوز هم بهترین امید برای ریشه کن کردن ایدز محسوب می شود. 
 

ادامه مطلب ...

کشف مومیایی 5300 ساله

گردشگران آلمانی توانستند در حوالی مرز ایتالیا و اتریش جسد یک مومیایی یخی را که متعلق به ۵۳۰۰ سال پیش بود را کشف کنند.

این مومیایی که اوتزی otzi نام دارد یکی از قدیمی ترین مومیایی های کشف شده در تاریخ است. تحقیق روی این مومیایی اطلاعاتی در مورد معیشت و نوع زندگی انسان های اولیه به دانشمندان ارائه می دهد.

دانشمندان بر این عقیده هستند که خون کشف شده از جسد، قدیمی ترین خون پیدا شده از انسان می باشد.مجسمه اوتزی را نیز با آخرین تکنولوژی های مجسمه سازی شبیه سازی کردند تا نوع شکل و پوشش انسان های اولیه را بررسی کنند.



ادامه مطلب ...